I don't know who I am without you

jag skriver mig igenom natten

trötthet
visioner och halucinationer
jag ser miljoner med människor
samtidigt som jag bara sitter och tittar
anar uppror på stadens gator,
men jag ler mot höstens fina färger
och kylan som svider i halsen när jag sväljer

jag skriver mig igenom natten

trötthet
människorna blir fler
stopp stopp det värker i min kropp
försöker att läsa hjärtan
ögonröntgen, glada miner för att dölja smärtan
vem är god och vem är ond
vemod, tålamod, ont blod
jag lägger ner tanken för en stund
kan inte sova en blund
filosoferar, resonerar
försöker förstå
hur människor fungerar

jag skriver mig igenom natten

trötthet
finner ingen lösning
och bestämmer mig för att ignorera
prioritera det som finns vid min högra sida
tätt intill, ett hjärta som övervinner
alla sura miner
jag andas och,
skriver mig igenom natten
sätter punkt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0