Projekt 01. Vägen till mig själv

älskar livet när ljuset väcker mina ihopkladdade ögon

totalt mörker i liv och själ har startat sin silproduktion
höst och vinter
känner er mer än väl nu
ni har bäddat in mig i stenhård is denna gång
när vår och sommar äntligen är här
tänker jag trampa på sumpen
tills den inte längre är
utom existens för liv och misär
det har vi ändå gott om här
under rymdens atmosfär
idag tar jag mitt första kliv ut
i min nya värld
visst är den fantastisk vacker om man
bara ser den för vad den är
man måste ta lära
och sluta koncentrera sig på vardagens svacka
skriver ur mig alla tankar
och tankar med nya,
nya självgoda tankar
som inte kan skada en felfri själ
så som jag är, tänker jag ta tag i bara mina,
endast mina besvär
i form av ord
tänker jag leda mig
på min framtida väg
/ Karin
- imorgon, den spektakulära vetskapen om att inte ha en jävla aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0