De tankar som du har är också mina och orden får jag av din andedräckt

jag rättar till blusen
drar händerna genom håret
ruffsar till det en aning
spegelbild
säg mig, kommer han smeka
min runda kind
tvivel
fastän jag vet att han står där
vid min sida
precis hela tiden
det gråa och ensamma
allt som sticker och gör ont
det känns i hela kroppen
känslor och tankar
målade fotografier
som är svåra att radera
sudda ut så att
konturerna blir svåra
diffusa för min klara hjärna
som ser allt i alla
lusläser känslor som om
de vore som finaste diktsamlingen
jag saknar och förlåter
lika mycket som jag gråter
då mina ögon i läsande stund inser
att mitt liv är precis så,
som den finaste kärleksdikt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0