Rädslan inom mig

Vinden tar tag i mitt blonda hår

Mina hopklibbade kinesögonen vaknar plötsligt till liv

Det är en grå dag, världens gråaste dag

 

jag går långsamt, känns det som

Egentligen går jag snabbare än vad jag orkar med

Vinden för mig ett steg fram, två bak

 

Det finns inget slut

Ser varken solen, eller blommorna som en gång blommade

Jag går fast jag egentligen vill stanna

Vända och springa tillbaka

Vill slänga mig i din famn, som om ingenting hade hänt

När allting var för evigt

När allting var vi

Du och jag

 

Himlen är inte grå längre, det börjar skymma och bli svart

Jag har gått sen tidig eftermiddag

Kan inte höra mina egna andetag längre

Ser ingen vart, hör inte ens trafikens buller denna tidiga natt

Känner varken klumpen i magen, eller vinden i håret

Jag känner inte mina ben, det surrar bara

Som att vandra genom elektricitet

 

Plötsligt står jag där vid stupet

Min medvetenhet är helt borta

Samvetet skriker, hoppa! Hoppa!

Jag faller och

Plötsligt kan jag se allt de vackra

Blommorna, träden, himlen… kärleken

Jag får panik och vill vända om

Skriker tomma skrik ut i intet

 

Vaknar med ett ryck med svetten rinnandes ner från mina Sylviapolisonger

Springer ut i köket, andas med hjärtat i halsgropen

Nyper mig hårt i armen och känner min existens

Jag springer tillbaka in i sovrummet där du ligger

Finare än allt liv på jorden

Jag väcker dig med världens längsta puss

Du mumlar bara något och slumrar till igen medan jag lägger mig lättad bredvid

Och bara ler

Men rädslan kommer alltid att sitta fastklistrad i mina tankar

Att livet faktiskt kan ta oförklarliga vändningar

Andra sidan är ett stenkast bort

Himlen vilar över oss

Hur vacker den än kan vara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0