levererar producerar presenterar, liv

en gång, försökte jag mig på en låttext. Det blev såhär:
Ditt hår var blont
Och din hy så len
När du log var det
Som om att hela himlen sken
Du kom med ljus till min vardag
Du kom med lycka till min själ
Du spred glädje
I min atmosfär

Om vi bara kunde backa tiden
Tillbaka till då
Tillbaka till tider
Då himlen alltid var blå
Och du spred en glädje
Som var omöjlig att nå

Din kropp var så perfekt
Och när du höll mig i din famn
Blev jag alldeles varm
När jag kysste dina läppar
var det som om världen stannade till
Vi låg tätt intill
och du var
nästintill på låtsas
Du var oförutsägbar
Och jag önskar så
Att du var kvar

När du försvann
Var det som om att jag stod
Alldeles ensam på en öppen strand
Tårarna rann och mitt hjärta brann
Utav sorg och längtan

Jag var ensam mot världen

Jag kunde inte förstå

Ville inte möta alla besvären

Du var den enda
Som fick mig att le
Du var den enda som
Fick mig att se
Dagen med lycka och hopp

Det finns inte längre

Allt jag tänkte var du och jag

Men nu är du borta

Och jag står alldeles ensam kvar

Om vi bara kunde backa tiden
Tillbaka till då
Tillbaka till tider

Då himlen alltid var blå

Och du spred en glädje

Som var omöjlig att nå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0