Let the wild wind blow right in to your soul

kastar mig in i nya situationer
ställer in mig på att jag klarar av allt
drömmer tydligen om hus och hund
och med portfölj i min hand
skapar jag kommunikativa band
fast egentligen vet jag inte alls
varför jag hittar på en historia
som vore för bra för att vara sann

samhället bryter ner mänskligheten
stressar sönder ungdomen
pressar fram drömmar och mål
som man egentligen inte vet hur man når

sex dagar ledighet och jag har
bara väntat på något
i all onödighet
att de ska vara så svårt att älska livet
hitta sin charm, ibland har jag den
men så fort jag faller blir jag för varm
oskyldig och omedvetande
meningslöst letande efter livet
det står skrivet, citerar från arkivet

kanske måste man finna tro
innan man kan skapa sitt speciella bo
det räcker inte att tro på sig själv
några gånger i veckan, bara
försöker ta hjälp av allt jag kan
men jag finner ingen glöd
finner ingen charm
försöker hela tiden att hitta min väg fram
men tillslut hamnar jag alltid här
med orden som förband




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0