värdelösheten

 

borttappad i värdelöshetens bubbla

blickar jag ut genom den tunna hinnan

ser människor passera

pratar med individer som jag aldrig sett innan

klappar mig på axeln

blir superglad och tänker, nu

nu är tiden slagen

men kan inte undgå

känslan i magen

rädslan, att inte kunna prestera

som ni

människan är mitt största hot

samtidigt som jag älskar er

kan jag inte alltid se klart

genom all sot

har en förmåga

att samla på mig

alldeles för många tankar

tänker; mörker i liv och själ

reflekterar

analyserar; spegelbild

av någon jag inte vet vem de är

jag vrider tillbaka tiden i mitt huvud

då världen genom mina ögon var tårar

av osäkerhet

nu lever jag i en ny, helt underbar verklighet

men:

 

hur svårt kan de vara, att vara någon alldeles speciell och unik

så som du och ni?


Kommentarer
Postat av: Ewalena

Egentligen inte så svårt alls! ALLA är vi unika, var och en på sitt vis! Det gäller bara att komma på det, att inse att jag är bra och gör efter min förmåga,att inte jämföra med alla andra för alla andra mår också skit ibland och tycker att alla andra är bättre än JAG!!DU är unik Karin och har ett gott hjärta! Puss på dig!

2011-08-28 @ 14:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0