It's time to be strong

blir antagen. blir glad och rädd. konstig magkänlsa. undrar om det är på grund av den dåliga självkänslan. får tre peppsamtal. blir lite gladare. blir nog taggad och känner att, kanske är det nu de händer. min väg ut i livet. man kan inte veta förän man provar. kanske finner jag mig själv där någonstans, bland glada framåtdrivna studenter. kanske giver dom mig styrka och motivation. en tro så stark att jag klarar av att stå rakryggad, hela vägen.
jag bakar äpplepaj och ler inom mig. känner friheten sakta vandra ut i mina ådror. det är ju det här jag vill. ännu ett steg närmare, för att finna de jag söker. men vänta.
vad söker jag?
exakt nu tror jag att jag precis insåg hur dum jag är. som letar och letar, efter något som jag vill. egentligen har jag allt jag vill. jag har det hur bra som helst. hur saker än ter sig, kommer det fortfarande vara så som jag vill ha det. annars hade jag faktiskt inte suttit här. och varför leta efter något som man inte har en aning om, än.
kanske är de en tjejgrej. de där med att man måste göra nya saker. att söka förändringar i allt som existerar. allt som finns i ens närvaro. och när det väl kommer en nära. blir man så jävla liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0