I-landsproblem?

vaknar av solen. Den reflekterar sina strålar i spegeln och träffar mitt morgontrötta face.
Ganska pigg ändå för att vara sju på morgonen. Väcker ögonen ytterligare med en stark kopp kaffe.
Drar på mig kortbyxorna (läs: kortbyxorna) och en stickad tröja med ingenting under. Går ut i solen, som värmer.
Malins erbjuder nygraddade thekakor. Köper fem sycken när jag egentligen bara behöver två.
Man kan ju spara tills imorgon. Kommer hem, äter upp tre. Nej, fyra. Blir så mätt att jag slumrar till.
Femtonminuter. Kan lika gärna ta den sista med. Blir pigg igen, på låtsas. Drar på mig springbyxorna och går på en timmes promenad istället för att plugga. Hittade ändå inte radioprogrammet som jag var tvungen att lyssna på.
Kommer hem, känner mig ändå jävligt snygg. får fet jobbångest. hittar bara festsuget nuförtiden.Tur att det inte är något fel på det, ändå. Människan är jobbig som få. blir aldrig riktigt nöjd. Men det blir nog aldrig mer än så. heller. Men jag är inte bitter. nejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0